Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Το ποίημα της εβδομάδας : Το θαλασσινό τριφύλλι του Οδυσσέα Ελύτη

Το θαλασσινό τριφύλλι είναι ένα ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη. Είναι ένα ποίημα που έχει μελοποιηθεί .







Μια φορά στα χίλια χρόνια
του πελάγου τα τελώνια
μες στα σκοτεινά τα φύκια
μες τα πράσινα χαλίκια.

Το φυτεύουνε και βγαίνει
πριν ο ήλιος ανατείλει
το μαγεύουνε και βγαίνει
το θαλασσινό τριφύλλι.

Το θαλασσινό τριφύλλι ποιος
θα βρει να μου το στείλει.
Ποιος θα βρει να μου το στείλει
το θαλασσινό τριφύλλι.

Μια φορά στα χίλια χρόνια
κελαηδούν αλλιώς τ’ αηδόνια.
Δε γελάνε μήτε κλαίνε,
μόνο λένε μόνο λένε.

Μια φορά στα χίλια χρόνια
γίνεται η αγάπη αιώνια.
Να `χεις τύχη να `χεις τύχη
κι η χρονιά να σου πετύχει.

Το θαλασσινό τριφύλλι ποιος
θα βρει να μου το στείλει.
Ποιος θα βρει να μου το στείλει
το θαλασσινό τριφύλλι.
α. Βρίσκουμε τις ομοικαταληξίες του ποιήματος . 
β. Παίζουμε με τις ομοιοκαταληξίες και αλλάζουμε το ποίημα. 

Tα ποιήματα των παιδιών 

Μια φορά στα χίλια αηδόνια 
του πελάγου τα πεπόνια
μες στα σκοτεινά τα δίχτυα
μες στα πράσινα σκουλήκια

Το φυτεύουνε και βγαίνει
πριν ο ήλιος ανατείλει
το μαγεύουνε και βγαίνει
το θαλασσινό σταφύλι

Το θαλασσινό σταφύλι
ποιος θα βρει να μου το πλύνει
Ποιος θα βρει να μου το πλύνει
το θαλασσινό σταφύλι

Μια φορά στα επτά μπαλόνια
κελαηδούν αλλιώς τα αλώνια
Δε γελάνε μήτε φταίνει
μόνο κλαίνε , μόνο κλαίνε

Μια φορά στα χίλια χιόνια
γίνεται η αγάπη αιώνια
Να χεις τύχη, να χεις τύχη
κι η χρονιά να σου πετύχει

(Αριάδνη-Σοφία)

Μια φορά στα χίλια αηδόνια
του πελάγου τα μπαλόνια
μες στα σκοτεινά τελώνια
μες στα πράσινα τριγόνια

Το φυτεύουνε και βγαίνει
πριν ο ήλιος πετυχαίνει
το μαγεύουνε και δένει
το θαλασσινό μαντήλι

Το θαλασσινό καντήλι ποιος
θα βρει να μου το πλύνει
ποιος θα βρει να μου το πλύνει
το θαλασσινό καντήλι

Μιια φορά στα χίλια αηδόνια
κελαηδούν αλλιώς τα τριγόνια
δε γελάνε μήτε κλαίνε
μόνο κλαίνε, μόνο κλαίνε
(Δέσποινα)

Μια φορά στα χίλια κανελόνια
του πελάγου τα αηδόνια
μέσα στα σκοτεινα τα μανίκια
μες στα πράσινα ποντίκια
(Εύη)

Μια φορά στα χίλια χρόνια
ήρθαν όλα τα παγώνια
μες στα φωτεινά τα δίχτυα
πέσαν όλα τα χαλίκια

Το φωνάζουνε και μπαίνει
μλέσα στο σπίτι μπαινοβγαίνει
αχ αυτά τα χελιδόνια
του πελάγου τα μπαλόνια

Το θαλασσινό παγώνι
πέφτει μέσα στο μπαλκόνι
Πέφτει μέσα στο μπαλκόνι
το θαλασινό παγώνι

Μια φορά στα δέκα χρόνια
που κυλούσαν τα βαγόνια
μιλαγάν με την στέρνα
και έτσι η αγάπη ήταν ψέμα

(Τόνια - Μελία)

Μια φορά στα χίλια μπαλόνια 
του πελάγου τα παγώνια 
μες στα σκοτεινά πεπόνια 
Το φυτεύουνε και βγαίνει 
πριν ο ήλιος παραγγείλει 
το μαγεύουνε και βγαίνει 
το θαλασσινό μαντήλι
(Βάσω)
Μια φορά στα χίλια παγώνια 
του πελάγου τα πεπόνια 
μες στα σκοτεινά τα χρόνια
μες στα πράσινα μπαλόνια 
Το φυτεύουνε και βγαίνει 
πριν ο ήλιος ανατείλει 
το μαγεύουνε και μπαίνει 
το θαλασσινό καντήλι 
Το θαλασσινό μαντήλι 
ποιος θα βρει να μου το στείλει 
ποιος θα βρει να μου το στείλει 
το θαλασσινό σκαμπίλι 
(Μαρία -Αγγελική) 
Μια φορά στα χίλια φύκια 
του πελάγου τα σκουλήκια 
μες στα σκοτεινά ραδίκια 
μες στα πράσινα μανίκια
Το φυτεύουνε και δένει 
πριν ο ήλιος ανατείλει 
το μαγεύουνε και βγαίνει 
το θαλασσινό σκαμπίλι 
Το θαλασσινό καντήλι ποιος 
θα βρει να μου το πλύνει 
ποιος θα βρει να μου το πλύνει 
το θαλασσινό καντήλι 
(Πηνελόπη - Γεωργία)